GESLAAGDE CONCERTAVOND FANFARE WILHELMINA EN HARMONIE L'UNION

Op vrijdagavond 11 oktober ontving Fanfare Wilhelmina de muzikanten van Koninklijke Harmonie L’Union uit Bladel om gezamenlijk een concertavond te verzorgen.

Het muzikale programma werd geopend door het pieporkest onder leiding van Britt Daniëls. Het pieporkest bestaat uit de leerlingen van beide verenigingen die minimaal een half jaar les volgen. Een mooie samenwerking waarin de jonge leerlingen ervaren hoe het is om in een orkest te spelen.

Vervolgens was het de beurt aan het fanfareorkest van Wilhelmina onder leiding van Jan van Hove met een afwisselend programma. Jeugdlid Veerle Seuntiëns bracht als soliste op alt-saxofoon met het orkest de solo All over the Country ten gehore. Dit was voor haar een try-out voor 27 oktober, als zij met de fanfare meedoet aan De Adriaan: een wedstrijd waarin jonge, regionale talenten strijden om het beeldje "De Adriaan".

Na de pauze zette Koninklijke Harmonie L’Union onder leiding van Jacco Nefs het programma voort. Zij brachten o.a. het concertwerk Ouverture 2000 en de mars The Free Lance. Deze heeft als ondertitel On to Victory en past daarmee in deze tijd van bevrijdingsherdenking.