SOLISTE VEERLE SEUNTIËNS (13) MET FANFARE WILHELMINA NAAR "DE ADRIAAN"

Op zondag 27 oktober vindt de zestiende editie van Muziekwedstrijd “De Adriaan” plaats in De Kattendans in Bergeijk. Deze wedstrijd is in 1992 ontstaan om de muziekbeoefening door amateurs te bevorderen en de onderlinge banden tussen muziekverenigingen in deze regio te verstevigen. Daarbij is de wedstrijd vooral gericht op het stimuleren van jong, muzikaal talent tot de leeftijd van 23 jaar.

En jong talent, dat hebben we zeker bij Fanfare Wilhelmina! De eer komt deze keer toe aan de 13-jarige Veerle Seuntiëns, die op altsaxofoon als soliste samen met het fanfareorkest gaat optreden. Alle zes deelnemende orkesten beginnen met een inspeelwerk, gevolgd door het wedstrijdnummer met hun solist(e) en aansluitend muziek naar keuze. Het wedstrijdwerk wordt bejureerd door KNMO-erkende juryleden. De best beoordeelde solist(e) wint het felbegeerde bronzen beeld “De Adriaan”, vernoemd naar de grondlegger, de heer Adriaan Sweegers.

Veerle Seuntiëns is opgegroeid met blaasmuziek en heeft de muzikale genen niet van vreemden. Op haar jonge leeftijd heeft ze al het C-niveau behaald. Met het fanfareorkest gaat ze het nummer "All over the Country" van Gerald Oswald ten gehore brengen. In dit werk presenteert Oswald een muzikaal palet van landschappen, stemmingen en personages. De componist wil de verscheidenheid aan culturen en levenswijzen tonen van mensen die dicht bij elkaar leven. Het resultaat is een gevarieerde compositie die plezier zal brengen aan solist, orkest en publiek!

Het optreden van Veerle en Fanfare Wilhelmina staat gepland op zondag 27 oktober om 15.00u in de theaterzaal van De Kattendans in Bergeijk. De entree is gratis.